Het Reputatieblog

Het blog over reputatie en reputatiemanagement

About

About

Het Reputatieblog

Het doel van de Reputatieblog is het bevorderen van de uitwisseling van kennis, informatie en ervaringen met betrekking tot reputatiemanagement. De blog bestaat uit individuen met verschillende achtergronden en standpunten die inzicht bieden in verschillende aspecten en invalshoeken van het vakgebied. Verder bevat de blog bronnen zoals artikelen, boekkritieken, modellen en onderzoeksresultaten over het onderwerp reputatiemanagement.

Reputatiemanagement

Vaak worden de termen ‘imago’ en ‘reputatie’ ten onrechte als synoniemen gebruikt. In werkelijkheid hebben ze verschillende betekenissen. ‘Beeld’ verwijst doorgaans naar de algemene indruk die het publiek heeft van een bedrijf of organisatie, terwijl ‘reputatie’ verwijst naar de evaluatie van een bedrijf of organisatie door alle relevante partijen. Steeds meer organisaties onderkennen het belang van een robuuste (corporate) reputatie. Er is dan ook een enorme belangstelling ontstaan ​​op het gebied van reputatiemanagement.